I november 2025 var jeg i Berlin. Da besøkte jeg ikke bare en konsert. Nei jeg brukte anledning for å besøke spillemuseet også. Museet presenterer seg på en etasje. Det finnes en liten butikk for å kjøpe seg suvenirer og garderobe. Billetter koster, voksne 12€ og barn 8€. Det finnes familiebilletter også. Billetten kan du kjøpe på nettsiden eller på museet.
Det er mulig å få omvisning på engelsk eller tysk. Informasjoner om å lage avtale finnes på nettsiden.
Aktiviteter


Venstre information om dataspill og til høyre har vi Gordon Freeman.
Ved siden av flere utstillingsgjenstander som Gordon Freeman finnes det flere spileautomater. Du kan spille gratis flere automater fra Sega eller Atari og andre. Dessverre fantes det mange barn der, derfor lagte jeg ikke bilder. Men det var gøy å spille Paperboy, Missile Commando eller Centipede.
Historien om dataspill finnes på tysk og engels. Delvis finnes det kontrollere foran skjemmer. Da er det mulig å velge å gjennom går forskjellige emner.
I alt er det fint der. Men det er ikke et museet du tilbringer flere timer for å se alt. Uansett likte jeg å være der. Hvis du har god tid og du er interessert i dataspill kan jeg anbefale et besøk.
Dodger